Jeg sitter her og lever,
beruset i nuet
intet mer jeg krever.
Henrik Ibsen

onsdag 10. november 2010

Tannlege-kontroll....

Har vært til kontroll hos tannlegen med mellomsten i dag pga en blå fortann... Det viser seg at han må trekke den pga at det er kommet betennelse i den, og det kan smitte over på den nye tanna som kommer under...
Grøss og gru- kan ikke si at jeg gleder meg.
Så nå må vi forberede ham på at han skal få bedøvelse med sprøyte og trekke tanna si. Noen tips? Jeg må sjekke om det er noen bøker som kan hjelpe han å forstå hva som skal skje... Han er jo bare 3,5 år lille gutten min. Jaja- dette skal gå bra!!!


Siste frist til å melde seg på Give Awayen min er i dag ved midnatt. Lykke til alle som har tatt lodd. Jeg trekker vinner i løpet av morgendagen:)

Ønsker alle en strålende dag!!!

8 kommentarer:

  1. Stakkars! Skal selv til tannlegen på mandag og ser ikke frem til det... Som liten var jeg ikke redd tannlegen og brukte aldri bedøvelse. Som voksen har jeg blitt mer pinglete...

    Du kan jo si at tanna er ødelagt og at tannlegen skal reparere den. Og regner med han får premie for å være flink gutt, noe han ønsker seg. Ting eller opplevelse.

    Lykke til!

    SvarSlett
  2. En av mine hadde også en blå fortann, men slapp å trekke.
    Det går sikkert bra - tannpleirene og tannlegene er erfarne;) Lykke til!

    SvarSlett
  3. Så kjedelig! Godt det kommer en ny tann under i det minste. Har ikke noen gode tips dessverre - får håper tannlegen og tannpleieren er flinke og pedagogiske :) Masse lykke til!

    Nå har jeg vært innom deg nesten hver dag, og funnet ut at jeg må legge deg til i min følgeliste og legge meg til som følger :)

    Klem fra Ena

    SvarSlett
  4. Uff, husker jeg trakk en tann når jeg var liten. Den var også blå.
    Husker ikke hvor gammel jeg var, men jeg hadde ikke mistet første sett med tenner. Det eneste jeg husker var at jeg fikk tyggis av tannlegen. Det var stort, for tyggis var jo godis :p

    Lykke til!

    SvarSlett
  5. Huff og huff, stakkars lille gutten din. Jeg er livredd tannleger selv, så krysser fingrene for han.
    Ha en fin kveld videre.
    Klem Eline og baby

    SvarSlett
  6. Huff da, stakkars liten..
    Liker ikke tannlegen han her heller, så jeg har ingen aning om hvordan du skal forberede ham på dette...
    Men må man, så må man, og det er som å dra til legen og ta blodprøve eller sprøyte - er vel bare å holde dem fast (grøss og gru..)..
    Ønsker deg all lykke til iallefall!!
    Kanskje det er noe han VIRKELIG ønsker seg, som kan bli en slags premie?!

    Klem fra størstepia

    SvarSlett
  7. hei igjen. :)
    jeg tar bare ett lodd takk.

    SvarSlett
  8. heia, takk for koselige ord! Lykke til med tannlegen. Det går nok fint skal du se.

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...