Jeg sitter her og lever,
beruset i nuet
intet mer jeg krever.
Henrik Ibsen

mandag 3. januar 2011

Islandsk krydderbrød- namnam!

Etter at jeg fikk denne gode oppskrifta av ei venninne er dette brødet fast inventar til hver jul. Kjemperaskt å lage og veldig godt!!! Supert å servere når det kommer fra ovnen, med smør og brunost- himmelsk!

6 dl hvetemel
6 dl havregryn
2,5 dl sukker
6 dl melk
4 ts natron
3 ts kanel
2 ts nellik
2 ts ingefær

Alt blandes, la stå i 20 minutter. Fyll i to former. Stek på 180 grader midt i ovnen i 55-60 minutter. Server med smør og brunost! Lykke til om du vil prøve det. Kan nesten garantere at det faller i smak hos både deg og dine gjester;).






5 kommentarer:

  1. Så spennende! Jeg noterer i skal prøve boken min ;-)

    Ønsker deg en super kveld!

    Klem fra Carina

    SvarSlett
  2. Artig, dette må prøves!
    Kan vel spises utenom jul også, og et godt alternativ til slappe vafler :)

    SvarSlett
  3. Fikk dette servert på tur av ei venninne. Kjempegodt - og spennende! Barna elsket det og spurte stadig ettter mer! Charlotte

    SvarSlett
  4. Har spist det hver eneste morgen og aften sidste uge på Island. Ikke til at stå for! Skal straks i gang med at bage det selv

    SvarSlett
  5. Supert godt! Varme, nystekt med brunost...helt topp!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...