Jeg sitter her og lever,
beruset i nuet
intet mer jeg krever.
Henrik Ibsen

mandag 29. november 2010

Kosmisk kaos og femretters middag!!! :)

I helga var jeg på date med kjæresten min, mannen min, elsklingen min, gutten min.... Kjært barn har mange navn:). Knallkos!

Var først på teater. Vi bestilte billetter til et stykke som het "Kosmisk kaos eller dagen da Brad Pitt fikk paranoia" og hadde ikke lest noen verdens ting om stykket på forhånd. Litt kjekt det også:).

Her er litt om stykket, klippet fra Rogaland Teaters sider:
Kan Brad Pitt redde verden?
Kan Rogaland Teater redde verden?
Kan du?

Ressursene varer ikke evig, jorden er overbefolket, temperaturen stiger og isen smelter. Men hva skal vi gjøre? Hva kan vi gjøre?

På Rogaland Teater har frykten for klimakatastrofen blitt så stor at vi til og med har bygget en teaterhistorisk tidskapsdel på Intimscenen i tilfelle jorden og menneskehetens undergang.

Men tre skuespillere på teatret klarer ikke lenger å leve med maktesløsheten ovenfor klimaforandringene. De vil gjøre noe. NÅ. Så de velger seg Brad Pitt som helt. For Brad Pitt er handlingens mann, Brad Pitt kan redde verden, Brad Pitt kan få med seg Hollywood, Brad Pitt er yppersteprest i den nye verdenreligionen der klima er Gud, Brad Pitt vil komme i kontakt med naturen, han vil finne svaret, han vil samle menneskeheten om èn felles sak.

PLANET EARTH – Here we come!


Det ble et ganske morsomt stykke, på intimscenen. Men det var også et stykke til ettertanke, kan vi gjøre noe vi som bare går og suller og snakker om at det bør bli gjort noe??. Jeg anbefaler stykket, men det er ganske spesielt også. Ganske spesielt og rart, men bra:).

Etterpå gikk vi til Bølgen og Moi der vi hadde bestilt bord. Har ikke vært der før så var litt spente. Det var kjempebra. Nydelig femretters fikk vi! Champagne til fordrink- namnam! og en god rødvin til maten.

Tok ikke vinpakke for det har vi "brent" oss på før (måtte rett og slett legge oss inn på hotell den gangen- kom oss ikke hjem med båten..... uffoguff...).
Etter å ha inntatt herlig mat og drikke, pluss truffet ei gammel god klassevenninne som var på julebord der også:)- så ruslet vi videre.

Endte opp på kaffebaren Bacchus og koste oss der med litt god Irish til mannen og kaffe/baileys til meg:). Hørte en litt spesiell samtale mellom de som satt ved siden av oss, to single venner:
Hun: "hva er ditt forhold til sengetøy"?
Han: "Hm, tror egentlig jeg har et ganske normalt forhold til sengetøy....".
Hun: "Jeg klarer det ikke. Jeg ringer moren min hver andre uke så kommer hun og skifter sengetøy hos meg".
Han ler: " Er du seriøs?"
Hun: "Jada, jeg klarer det ikke. Jeg havner inni sengetøyet og kommer ikke ut. Tror jeg kan hende kommer til å ta min død av sengetøy......"....
Litt spesiell samtale ja:), men morsomt for oss som får det med oss, hehe.

Hadde iallefall en herlig kveld sammen med bestevennen min, anbefales til alle! Det er viktig å ta vare på forholdet i den travle hverdagen som mamma og pappa og arbeidstaker:).

Ønsker alle en flott uke!

4 kommentarer:

  1. Høres ut som dere hadde det superkoselig.
    Ja, den samtalen var veldig merkelig! Hehe
    Ha en fortsatt fin dag.
    Stor klem fra Eline og baby

    SvarSlett
  2. Det hørtes godt ut for dere! Viktig å ta seg tid til slikt.
    Hehe. Sengetøydøden...Morsomt!

    SvarSlett
  3. så koselig :)
    Jeg prøver å foreslå det her også, men typen har ikke helt det samme behovet :S

    SvarSlett
  4. Så fint!! Ble inspirert til å gjøre det samme :) Kjekt å ha funnet bloggen din.

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...