Jeg sitter her og lever,
beruset i nuet
intet mer jeg krever.
Henrik Ibsen

fredag 12. november 2010

En god kveld....

Når jeg er sliten etter en lang dag hjemme med barna og mannen har hatt en travel dag på jobb- og vi bare synker sammen i sofaen når barna er lagt..... Da er det superherlig å mekke seg en kaffe Macchiato med caramel-sirup på kaffemaskinen, brekke opp en sjokolade-plate og sette på noen episoder med "The Big Bang Theory"! Da har vi det bra! Sheldons kommentarer er helt fantastiske!!!


Bildet er lånt fra Play.

Forøvrig går fire av fem familiemedlemmer nå på penicillin pga streptokokker i halsen.... Herligherligherlig!!!
Jeg er den eneste som er friskmeldt, og det er da enda bra sånn at jeg får trykket i de små den herlige weifapenin-miksturen... blæh.... Noen tips til å få en treåring til å svelge medisinen uten for mye ork? Jeg har prøvd i saft, i biola, i youghurt.... men det er ikke bare bare å få i ham alt dessverre...

Mannen er heldigvis såpass frisk at han kan ta kveldsskiftet i dag- for da skal jeg ut med gode venninner og bare kose meg!!!!


Ønsker alle en strålende helg:)

8 kommentarer:

  1. Det har vært et ork her også, men den eneste løsningen har vært hard og brutal. Begge voksne må til og det blir hyl og brekningstendenser den første tiden. En må ha ungen på fanget og den andre må sprøyte det inn. Etter tre ganger med slike forsøk har ungene hittil kapitulert, svelget og så fått eplejuice og drikke for å døyve smaken. Og så vanker det ALLTID en godteribit. ER man syk, så er man syk.

    Og ja...jeg får vondt i magen av å presse medisin på ungene påd en måten, men så lenge det funker og de ikke plages verre, så gjør vi det. Å gi ungen en lekesprøyte slik at bamser o.l kan få medisin er også en avledningsmanøver som fungerer.

    SvarSlett
  2. Off. Alle fire nå! Så kjedelig.
    Håper de klarer seg hjemme alene i kveld da, så du kan gå ut og kose deg uten dårlig samvittighet ;)

    SvarSlett
  3. Gjør en lek av det og lat som dere skal ut og svømme under vann. Når man svømmer under vann er det jo lurt og holde seg for nesa, og lurt å holde seg for nesa er det når man svelger ting som smaker vondt også, for når man "stenger av" for luktesansen, så reduseres evnen til å kjenne smak også ; ) Evt ettersmaker kan jo slukkes med et glass saft f.eks.
    Høres kjedelig ut med så mange syklinger. God bedring til dem alle!
    God helg!
    Klem

    SvarSlett
  4. Uff, kan ikke være gøy å se barna sine syke - og i tillegg skulle tvinge på dem medisiner. Men det er jo det beste for dem :) Håper du får kost deg litt i kveld, og at alle snart blir friske :)
    Klem fra Ena

    SvarSlett
  5. off, ja, då forstår eg du e sliten, me 3 syke unger. god bedring t di!
    å eg hadde jort akuratt d sama som deg når kvelden kom. big bang e heilt fantastisk :) me holde på me sesong to, og sesong tri e i bestilling :) du må ha ei god helg, og kosa deg kjempe masse ikveld :)

    SvarSlett
  6. isj ja ikke greit med såpass med sykdom i hus. Håper du får slappet ooordentlig av i kveld. KOS deg!

    SvarSlett
  7. Big Bang Theory e skambra! :) Eg ser på det eg og, men får dessverre isje mannen me på d...
    Du får ha god bedring t resten av familien. Godt du får komt deg ud å samla litt krefter! Håbe dokk får ei fantastisk helg og at heile familien snart e på beinå ijen!

    SvarSlett
  8. usj da, også wifapenin da.... den smaker jo grusomt... dere burde fått apocillin istedet, den er litt bedre i smaken...
    Ingen gode tips da, siden min suger sprøyta tom uansett hva den inneholder... .. men har hørt om noen som har en klsitremerke-kalender for medisin da..

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...