Jeg sitter her og lever,
beruset i nuet
intet mer jeg krever.
Henrik Ibsen

onsdag 24. november 2010

Mitt fjerde barn :)

Jeg er fadder for ei jente i India gjennom FAF- Fadderbarnas framtid. Det har jeg vært siden 1999 så det begynner å bli en stund nå.

Jenta jeg er fadder for heter Vaijanti og sitter til høyre på bildet her. Hun er nå 15 år gammel:). Flott jente:).

To ganger i året får vi en rapport fra en sosialarbeider som besøker familien og Vaijanti, så jeg får en oppdatering på hvordan det går både hjemme og på skolen med henne. Hun har også sendt meg tegninger og brev oppover årene, veldig koselig:).

Jeg vet at man ikke kan hjelpe alle- men jeg hjelper nå iallefall ei jente til å få ferdigstilt skolegang og få mat/medisinsk hjelp og det som er nødvendig. Det er en god følelse. Synes også det er viktig at mine unger lærer seg at man skal hjelpe andre- og dette er en fin måte å lære det på:).

5 kommentarer:

  1. Ja, det er fint å kunne hjelpe. Vi har ingen fadderbarn, men gir til Frelsesarmeen hver gang vi ser noen derfra. Det blir liksom vårt bidrag til samfunnet.

    Sengeteppet i innlegget under var kjempeflott. Passet kjempegodt til senga også, syns jeg. Blått er litt mer enkelt å kombinere med andre blåfarger, enn rødt for eksempel er å kombinere med andre rødfarger...

    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  2. Ja, det er utrolig fint å gjøre dette for andre mennesker!
    Vi hadde et fadderbarn, men fikk til slutt vite at hun ikke fikk noen av pengene eller tingene vi sendte. Foreldrene tok det, og da blir man litt oppgitt! Man vet jo ikke hvor det blir av alt sammen og det er litt vanskelig syns jeg. Må bare håpe at folk er ærlige og de som trenger det mottar hjelpen :)

    SvarSlett
  3. Hvis det hadde vært en "Liker" knapp her, har jeg trykt på den :) Fint med slike! Og så fint at hjelpen kommer frem og ser at hun får det hun skal. : ) Jeg har ingen sånne da...

    SvarSlett
  4. Det er fint og nødvendig å hjelpe, og koselig når man kan få rapport om at hjelpen faktisk kommer fram også.

    SvarSlett
  5. Kjempefint og kunne hjelpe på denne måten:)
    Og på denne tiden av året blir slike ting enda sterkere... når man tenker på all kosen og alle gavene og pengene vi kaster rundt oss, da er det jammen meg godt og kunne hjelpe noen som trenger det...

    Klem line

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...