Jeg sitter her og lever,
beruset i nuet
intet mer jeg krever.
Henrik Ibsen

onsdag 6. oktober 2010

Rosa sløyfe aksjonen


Jeg havnet inn på bloggen camillasvidunderligeverden og følger herved hennes eksempel- oppfordrer dere andre også!!!

Vær med og støtt Rosa sløyfe aksjonen mot brystkreft, du også!
For å legge ut en banner på bloggen din går du HIT.

Målet med Rosa sløyfe-aksjonen er å vise solidaritet med brystkreftrammede, spre informasjon og øke kunnskapen om brystkreft og samle inn penger til brystkreftforskning.
Rosa sløyfe-aksjonen er en internasjonal folkebevegelse, og i Norge står Foreningen for brystkreftopererte og Kreftforeningen sammen om aksjonen. Aksjonen har blitt arrangert i Norge siden 1999.

Aksjonen har sitt opphav i USA der amerikanske kvinner på begynnelsen av 1990-tallet krevde større bevilgninger til brystkreftforskning. Siden den gang har organisasjoner, bedrifter og privatpersoner viet oktober måned til Rosa sløyfe-aksjonen. Det arrangeres ulike rosa aktiviteter og bygninger lyses opp i rosa, men først og fremst går man med den rosa sløyfen for å støtte opp om aksjonen og vise sin solidaritet med brystkreftrammede.

Man kan støtte aksjonen på flere ulike måter - gjennom å kjøpe sløyfer, pins, reflekser, penner, topper og gensere i Kreftforeningens nettbutikk eller på stands, kjøpe noen av sponsorenes mange ulike produkter, ringe givertelefonen eller sende sms. 1 av 12 kvinner i Norge vil utvikle brystkreft i løpet av livet. Takket være forskning overlever stadig flere, men videre forskning er nødvendig for å redde enda flere.

5 kommentarer:

  1. Hei.

    Det er en viktig sak å støtte, kjempe flott!

    Jeg titter videre her hos deg.
    Klem, Camilla.

    SvarSlett
  2. Takk for tipset.
    Har lagt banneret på bloggen min.
    Ønsker deg en fortsatt fin onsdagskveld.
    Klem Mio

    SvarSlett
  3. Hei
    Takk for at du ville følge meg videre,ble kjempe glad..Ha en fortsatt fin uke..klem fra Fruen

    SvarSlett
  4. Veldig, veldig, veldig viktig sak! Brystkreft er det kjipeste jeg vet om siden jeg mistet mamma i sykdommen. :(

    SvarSlett
  5. Det er så sant!! Det er en meget VIKTIG sak! Vi støtter kreftforeningen!! Vi vet om noen som har dødd av kreft..

    Klem:)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...