Jeg sitter her og lever,
beruset i nuet
intet mer jeg krever.
Henrik Ibsen

fredag 16. mars 2012

Kreativt verksted med ungene :)

Ungene her i huset elsker når mamma er med og gjør ting, det være hva som helst: spille spill, lage mat, bake, lese, leke, male, håndarbeide m.m.

I vinterferien hadde jeg lovet dem at vi skulle kose oss med å gjøre noe kjekt sammen. Og det var ekstra kjekt da snuppa hadde overnattingsbesøk av bestevenninna et par dager så hun også kunne være med:). Jeg var og handlet filt, perler, fjær m.m for at vi skulle kose oss litt med kreativt verksted.

Dette ble resultatet av snuppenes bamselaging. Filt, sytråd og vatt brukte vi til disse skjønne små. Jentene har også funnet fine navn til dem som vi sydde på :)

Dagen etter var det i gang med å lage drømmefangere :). De tvinnet og perlet og koste seg en hel haug. Synes de ble riktig så fine jeg. Så de hadde et par dager med skikkelig innekos sammen, slikt synes jeg er kjekt. Når da mormor kommer med nybakte boller midt i arbeidsøkta så øker trivselen litt ekstra :)


Mellomsten var også litt med, men det endte opp med at jeg sydde sammen bamsen hans og tvinnet ferdig drømmefangeren :). Han synes også det er kjekt, selv om han er litt vel rastløs til å sitte for mange timer sammenhengende og putle med slikt :).

Her er boka vi fikk inspirasjonen fra. Snuppa fikk den av farmora til jul og den er veldig kjekk!  

I dag har jeg vært på etterkontroll hos tannlegen med mellomsten. Det viser seg at den ekstra tanna som står mellom fortennene må bort... Så da venter vi på innkalling til å operere den ut:(. Jammen godt at de så det, så vi får den ut før den begynner å trykke de andre feil vei. Men synes jo litt synd på gutten vår som sikkert må i narkose igjen.....

Nå er det helg her i huset! Med fredagstaco og The Voice på programmet i kveld. Herlig!
God helg til alle!




2 kommentarer:

  1. Så koselig med slike kvelder:)
    Og så flotte ting de har laget!!
    Det er stas ♥

    Her er det og fredagskos med taco og The Voice:)

    SvarSlett
  2. Så flinke dere har vært, likte særlig godt ideen med drømmefanger - så lurt!

    vi hadde litt kreativt verksted her en kveld vi også - den besto av å male på ferdige påskekylling eggeglass - men det var underholdende det og!

    Ha en flott lørdagskveld :)
    klem

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...