Jeg sitter her og lever,
beruset i nuet
intet mer jeg krever.
Henrik Ibsen

søndag 25. mars 2012

Babyteppe og påskehekling!

Da var jeg ferdig med håndarbeidprosjektet mitt, babyteppe til en liten som ventes å komme til verden gaaaanske snart!!! Gleder meg til å treffe lille nurket. Forhåpentligvis kan dette teppet holde ham god og varm når han ligger i vogga si, eller pynte litt i vogna:).



Siden jeg nå var ferdig med et prosjekt passet det bra at Pinnekroken hadde en utfordring gående så jeg kunne finne noe nytt jeg kunne kaste meg over :). Utfordringen heter Påskepynt og jeg har heklet et par grytekluter/bordskånere av noen gule stoff jeg hadde liggende.
Oppskriften fant jeg i boka Hekleglede. Klippet stoffet i remser og heklet i vei med heklekrok str. 7. Som en avslutning har jeg brukt rosa garn for å få dem litt friskere. Det var veldig kjekt å hekle av stoffremser, om enn noe tungt for hendene:). Og for heklenåla... Jeg hadde en i plast og den knakk faktisk! Hehe, men ny heklenål er i hus heldigvis :).
Slik ble gryteklutene/bordskånerne seende ut:




Titt innom Pinnekroken for å se litt flere påskebidrag og kanskje bli litt inspirert?

10 kommentarer:

  1. Det babyteppet var vakkert! Har du laget det?! IMPONERT!

    Happy søndag! Her skal siste strøk males, ukeblader skal leses i solen og grillen skal fyres opp. Yeay for en herlig søndag!
    Solklem fra Nesåsen

    SvarSlett
  2. Nyyyydelig babyteppe! Flink du er!

    Og gryteklutene var freshe de og altså ;)

    SvarSlett
  3. Så fint babyteppe du har laget!
    Her har vi kost oss skikkelig i solen i helgen, kjempeherlig :)
    God søndagskveld! Klem

    SvarSlett
  4. Nydelig babyteppe! En heldig liten baby som får så fint teppe :)
    Gangen deres ble forresten superfin også!
    Fortsatt god søndag

    SvarSlett
  5. Så fine de ble! Velkommen med i utfordringen vår og lykke til!

    Hilsen Signe
    -Pinnekroken-

    SvarSlett
  6. Jeg vet at babyen kommer til å kle det teppet. Og mammaen gleder seg stort! ;-) Vakkert. Og de gryteklutene var kule! Du er så kreativ og effektiv.

    SvarSlett
  7. Teppet er kjempefint! Kjempefin babygave :) Og syns gryteklutene er kjempekule, kan fint brukes i sommer og de med så freshe farger :)

    Ha en fin dag :)

    SvarSlett
  8. Knallfint! Du er så flink.
    Jeg liker bloggen din veldig godt. Fine bilder, herlige små "artikler" om alt mulig her i livet.

    Hilsen Kate

    SvarSlett
  9. Nyyydelig teppe - og flott hekling!

    Og lampen i gangen din, ja hele gangen var bare RÅ-LEKKER! :)

    Ha en fiiin uke..

    Klem fra Tove

    SvarSlett
  10. Så mye fint du har laget, likte både teppet og bordskånerne. Koselig med litt friske farger.

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...