Jeg sitter her og lever,
beruset i nuet
intet mer jeg krever.
Henrik Ibsen

søndag 18. mars 2012

Da har vi endelig fått frøene i jorda!

Iallefall de fleste av dem. Bestilte en haug frø på Impecta. Har enda noen poser igjen som skal såes, satser på å få gjort det i morgen :). Ting tar alltid lenger tid enn en tror når en har tre små medhjelpere :). Men det er jo kos da! (stort sett, hehe).

Her fylles det første såbrettet med jord. Flinke medhjelpere!


Snuppa jobber med saken :). I bakgrunnen kan dere skimte duplo som er lagt ut for å underholde minsten... det hjalp... eh... sådær :)


Frøene puttes forsiktig oppi.... Gleder oss til å se at det spirer!


Litt gøy må man jo også ha når man arbeider hardt. Her er det tryllet fram en hånd og en fot:)

Nå er det bare å passe på at frøene får nok vann og stell så de kommer fint opp av jorden :).

7 kommentarer:

  1. Hei.

    Blir spennende og se om det kommer noe da. Må få sådd noe jeg og. Har frø, men mangler potter.

    Fin uke til deg.

    Klem Mona C

    SvarSlett
  2. Så koselig vårsyssel. Håper det blir flotte resultat også :)

    SvarSlett
  3. Koselige ting å gjøre sammen. Vi har også store planer, men jeg tror vi får vente til vi kommer hjem fra påskeferie så de små frøene får det stell de trenger :)

    SvarSlett
  4. Å ja, man skal så nå altså. Jeg glemmer det hvert år. Men i høst slang vi ned noen blomsterløk. De bør vi snart se noe til, når jeg tenker meg om. Flinke dere har vært, nå er det bare å lene seg tilbake og vente på at det skal gro. Ja kanskje vanne litt innimellom også.

    SvarSlett
  5. Så herlig! Det er en så fin tid vi går i møte! Vente å se på det spirer og blir grønt rundt oss! Lekre bilder!

    SvarSlett
  6. Så koselig å plante frø sammen og glede seg til å følge med på livet som (forhåpentligvis...) titter opp av jorden om en stund. Deilig tid vi er i akkurat nå!!

    SvarSlett
  7. Så koselig å plante selv, blir spennende når det begynner å spire og gro :)
    God torsdag til deg! Klem

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...