Jeg sitter her og lever,
beruset i nuet
intet mer jeg krever.
Henrik Ibsen

onsdag 25. mai 2011

Litt hverdagslykke:)

Peoner er noe av det nydeligste jeg ser, for en flott blomst. Jeg er så heldig at jeg har peoner i hagen, opptil fem steder tror jeg... Gleder meg til de blomstrer.

Enn så lenge får jeg kose meg med disse som er kjøpt på Helgø! Nydelige!

Er veldig glad i vasen også. Det er en Ferdinand Finne vase som mannen vant i kunstlotteri i en tidligere jobb. Den er mye brukt:).

Kom på en sang i dag som jeg synes er så fin. Den er laget av ei jente jeg gikk på folkehøyskole med. Er fin som dikt også, men enda bedre med musikk til... Nydelig, og til ettertanke. Nå husker jeg bare første del av sangen, men måtte bare skrive den ned likevel:).

Ta tak i din tid!! 

Sjøen maler steinene og solen den går opp og ned,
et menneske blir til mens et annet menneskes sjel flyr avsted... 

Det er så lett å sitte i sin kupe og bare se at stadig nye landskap glir forbi
Ta tak i din tid du menneske, ta tak i din tid. 
Ta tak i din tid du menneske, ta tak i din tid!

10 kommentarer:

  1. For en nydelig tekst, Hege, blir rørt av peonbildene og den teksten:) Det er viktig å leve i nuet, ta vare på hverdagene....og hverandre:)
    Klem fra Trine:)

    SvarSlett
  2. Vakre peoner <3 Og får en fin tekst!!

    SvarSlett
  3. Åh ja, jeg også elsker peoner og har noen i hagen. Men i år ser blomstene ut til å bli veldig små.
    Nydelig tekst.
    EllenSand :)

    SvarSlett
  4. Det var jo et vakkert dikt!! Og jeg elsker blomster! Det gir så koselig stemning i heimen :)

    Ha en flott kveld :)

    Klem :D

    SvarSlett
  5. Enig i at peoner er nydelige! Generøse lag på lag med duft og farge og hemmeligheter. Men synes de høres onde ut på navnet - peoner, demoner hm...

    SvarSlett
  6. Vakre peoner ♥ Og flott vase!
    Herlig sang også;))

    Håper dagen har vært fiiin;))

    Klem Line

    SvarSlett
  7. nydelige blomster! jeg så di også når vi var på helgø i helgen, å har planer om å kjøpe hvite sånne til helgen, så krysser fingrene for at di enda har di inne :)

    SvarSlett
  8. : ) Mimrer! :) Ja, fin sang dette. Og jeg også kan komme på og nynne på disse sangene. Som den med "Carlos, beste mannen i by´n.." eller noe. Flinke folk!! :D ...som får oss til å nynne på sangene deres en god stund etter!! :)

    SvarSlett
  9. Hejsa.
    Rigtig flotte pæoner - og en skøn blog.
    Har tilmeldt mig som fast læser.
    Ha´en god søndag.
    Knus Hanne Bente

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...