Jeg sitter her og lever,
beruset i nuet
intet mer jeg krever.
Henrik Ibsen

torsdag 11. august 2011

Europa-parken- en herlig familiepark i Tyskland

Et par dager av ferien tilbragte vi i Europa-parken, i Rust i Tyskland. Rett ved grensa til Frankrike. Dette er en flott fornøyelsespark som vi liker så godt at dette er tredje året vi er innom:). Her lå vi på Hotel Colosseo som hører til parken.

Rommet vårt med bilde av Da Vinci på veggen. Stort, godt rom med stilig køyeseng til barna til høyre i bildet.

Flott hotell, som også har flott barnebasseng !

Vi parkerte bilen i strålende sol og 35 grader, og umiddelbart når vi gikk ut av bilen kjente jeg duften av lavendel....ah, sommerfølelse med en gang!!! Jeg elsker lukten av lavendel og synet når det er plantet overalt er jo bare nyyydelig.

Det ble mye karuseller, god mat, masse kos på hotellet og i parken og veldig kjekt!!!!

Her var mannen og mellomsten oppi.....det kilte i magen min når de rant ned denne bakken...grøss...

Vi fikk også det verste tordenet jeg har opplevd, mye lyn og PØSREGN mens vi var i parken, det var et par trær som ble truffet så det lå svære greiner utover... Det var ikke fullt så festlig når jeg stod alene med minsten i en vogn, og en tom vogn ved siden. Mannen og de to største var i kø til en raftingbåt. Plutselig DATT det ned og der stod jeg, og prøvde på beste vis å manøvrere de to vognene under tak...Heldigvis var det en ung gutt som forbarmet seg over meg :). Mannen og ungene kom snart løpende de også, alle dass gjønåvåte som vi sier her ;). Parken stengte resten av dagen, men det var bare en time til den skulle stenge likevel så det gjorde ikke så mye.

De fikk nå testet raftingen dagen etter, det var knallkjekt!

De hadde laget en eventyrskog som var ny for året, her fant vi blant annet eventyret om Hans og Grete- og heksas hus. Kjempespennende synes ungene. Hvis vi banket tre ganger på døren kom heksa ut i vinduet over og spurte hvem det var som forstyrret henne med skikkelig heksestemme. Det var veldig populært :).

Et annet sted var det kjempemange svære rutsjebaner. Her kan barna holde på i timesvis om de får lov:)

En herlig, herlig park!!!! Kommer nok igjen senere også vi :).




5 kommentarer:

  1. Å her har jeg også vært - for 9 år siden! En herlig park som jeg gjerne reiser tilbake til med lillegutt når han blir litt større ♥

    Klem

    SvarSlett
  2. Hei.

    Oj, denne parken har jeg ikke hørt om før. Ser kjempefint ut. Det hadde vært noe senere. Hvordan er prisene på hotellene nedover der og parken? Danmark har ok priser, men her i Norge er det overpriset og vel så det.

    Klem Mona C

    SvarSlett
  3. Jeg kjenner bare to Tyskland. Det ene er vidunderlige, skakke og avslappende Berlin og det andre er, vel - et veldig skittent og rølpa rockeklubb-univers. Med tilhørende stopp på døgnåpne tankstellen. Som selger øl hele døgnet. Men dette ser jo veldig idyllisk ut. Jeg burde forstått at det var flere Tyskland også. Det fins jo over åtti millioner av dem.

    SvarSlett
  4. Denne parken har jeg aldri hørt om før, men ser jo helt herlig ut! Og hotellet deres ser jo også helt fantastisk ut!

    SvarSlett
  5. Dette var et fint tips til ferie. Aldri hørt om det før, men ser jo kjempefint ut der!!!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...