Jeg sitter her og lever,
beruset i nuet
intet mer jeg krever.
Henrik Ibsen

tirsdag 22. juni 2010

Koseklut/biteklut til lillegutt

Etter inspirasjon fra Smoochie her inne i bloggverdenen.... har jeg laget en liten leke til Simen. Hadde tenkt å gjøre dette tidligere, men den berømte fingeren har sittet godt fast! Var jo gjort på en snupp da:).

Jeg laget to firkanter; en i tannstoffet fra Stoff og Stil, og en i et kordfløyelstoff fra en bukse svigerfar engang brukte. Sydde på mange kantebånd slik at gutten har noe å dra og bite i. Inni kluten lagde jeg en hvit innerpose og fylte med litt ris slik at han har noe litt hardt å tygge på. Veldig greit nå som han får tenner. Jeg la også inn litt av plastposen som risen lå i, så det knitrer når han leker med den. Den falt veldig i smak hos gutten. Var lett å holde i, tygge i og leke med. Så mammaen er veldig fornøyd:)

4 kommentarer:

  1. Så kjekk den var da! Stilig at du kan brukte korden til svigerfar ;)
    Du er flink. Så mange fine innlegg du har skrevet mens jeg har vært på tur. Veldig koselig dere hadde det på hytta. Skikkelig sommerkos.
    Klem

    SvarSlett
  2. Den ble fin! Kjekk liten sak det der!

    SvarSlett
  3. Herlig, herlig! Sånn hadde jeg tenkt å lage også, men i mangel på symaskin har det ikke blitt noe av ;) så da kjøpte jeg en... Men nå får jeg snart symaskin, så da skal jeg sy noen sånne og ha som fødselsgaver til venners små prinser og prinsesser, tenker jeg ;) :D
    Grei måte å få brukt opp endel restestoffer på også!
    Supersøt klut, også så lurt å legge inn ris og plast! *stjele idé* Jeg tenkte jeg skulle sy inn matpapir, for det knitrer også... Men pose var ikke dumt!

    SvarSlett
  4. Så fin den ble! Koselig at jeg kan være til inspirasjon ;) Og veldig hyggelig at du linket til bloggen min!

    Jeg fikk tipset om å legge inn noe som knitrer etter at kluten min var ferdig og da var den sydd så godt sammen at jeg orka ikke begynne med det! Men jeg skal nok lage en til nevøen min (som forhåpentligvis blir født i dag eller i morgen!), og da skal jeg legge inn noe som knitrer :)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...