Jeg sitter her og lever,
beruset i nuet
intet mer jeg krever.
Henrik Ibsen

fredag 11. mars 2011

Ettåring i hus!!


Tenk at den minste, aldeles nyyyydelige gutten vår er ett år! Helt utrolig hvordan tiden flyr, men jeg må da si jeg har fått gjort mye i denne barselperioden. Har kost meg masse med mange andre mødre og babyer! Og endatil har jeg forlenget permisjonen, så jeg har et par måneder igjen. Det er travelt (OH YES), men herlig og kjekt også!!!

Vi hadde ettårs-selskap i går. Dessverre var det veldig mange som var bortreist (vinterferie her denne uka), på jobb eller hadde sykdom i hus, så det ble kun en av 12 inviterte venner som kunne komme. Utrolig, men sant:). Jaja, selskap måtte vi jo ha okkesom. Simen og Anton var litt småtrøtte begge to, men kom med noen flir innimellom:):

Koselige Antongutten:)


Kake og boller måtte vi jo ha selv om vi kun var fire tilsammen. Bollene fikk visst ikke være med på bildet de:).

Tenke seg til at for et år siden lå jeg på SUS og koste med en bitteliten baby, merkelig å tenke på. Nå er han ett år og en flott, stor gutt med et meget bestemt sinn:). Det merket vi godt da vi var på Kvadrat i dag og han absolutt IKKE skulle sove, gudbedre meg for ei skriking:). Da synes jeg disse ordene av Pam Brown passet bra:

" Man skjønner hvor stor makt
et svært lite barn har
når det lager et voldsomt spetakkel
midt i kjøpesenteret"...

Jeg ble mildt sagt litt stresset når jeg vugget og vugget på vogna med en illskrikende ettåring oppi, mens jeg tørket softis av snartfireåringen som skulle snakke hele tiden istedenfor å spise.... Enda godt at syvåringen klarte seg selv:).

Ha en strålende helg folkens!!!

11 kommentarer:

  1. Kjedelig at det kom så få i bursdagsselskapet til den skjønne ettåringen. Var sikkert hyggelig uansett! :) Sikkert koselig å få enda noen måneder med den lille ungen i barselpermisjon:)

    SvarSlett
  2. Heisann:)

    GRATULERER MED DAGEN til lillegutt - og deg:)

    Kjedelig når man ber til selskap og så mange blir forhindret fra å komme!

    Den "kjøpesentergreia" er velkjent (selv om det er lenge siden for min del) - men det er jo fint du har et par måneder til å "komme deg på"...hehe...!

    Ha en koselig kveld og helg!
    MIMMIKLEM:)

    SvarSlett
  3. Gratulerer så mye til den skjønne ettåringen!
    Ha en fin helg, nyt den og kos deg masse.
    Klem

    SvarSlett
  4. <3 Kos!
    Ikkje fullt så kos med hyling på kvaddå-been there med same greia då Annika vi liten..

    SvarSlett
  5. Gratulerer med den nydelige, lille gutten!
    Ha en flott helg.
    Klem fra oss

    SvarSlett
  6. Gratulerer så mye med 1-åringen Hege..:0)

    SvarSlett
  7. Gratulerer med dagen til sjefen i huset! :o) Så skjønn han er!! Du og du så fort de vokser opp, tiden bare flyr. Herlig blogg du har, her kommer jeg gjerne innom igjen!

    Har selv en på halvannet og en på 2mnd, synes sitatet ditt var så treffende...! :o) Det er en herlig, men noe krevende tid! Supert det innlegget ditt lengre nede, med hvordan man skal få tid til alt og at det til tider kan være en smule krevende.. Kjenner meg veldig godt igjen! :o)

    Håper du har en herlig og rolig helg med familien din!

    SvarSlett
  8. Gratulerer med ettårsdagen. Søte bilder. Kom det ikke flere enn det? Det var jo dumt da. Sikkert litt vanskelig tidspunkt for mange.
    Hihi. Kan han skrike deg stresset altså? Søtingen.

    SvarSlett
  9. Gratulerer med 1-åringen! :) Er stas med den alderen der :)

    SvarSlett
  10. For en herlig 1 åring du har, gratulerer så mye med dagen! Tenk det samme opplevde vi med vårs yngste mann da han var liten en gang. Han fyller også året akkurat rundt vinterferie tiden, og hans første barneselskap ble ganske så amputert.. Vi lærte av det, og nå enten utsetter vi det, eller tar det på forskudd. Gutten må jo ha fulltallig selskap, ellers blir det lite og ingen pakker hi hi.
    Godt han er så liten at han ikke forstår noe enda. Han hadde nok er toppers dag med søt venn på besøk!
    Klem

    SvarSlett
  11. Gratulerer så mye med ettåringen!!!
    Hihi, de fleste har vel opplevd hylende barn på kjøpesenter. Ikke det morsomste som finnes akkurat..

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...