Jeg sitter her og lever,
beruset i nuet
intet mer jeg krever.
Henrik Ibsen

fredag 18. februar 2011

Pizzahorn med cottage cheese:)

Disse pizzahornene pleide mannen å få i bursdagsselskap hos nabogutten når han var liten. Jeg har vært så heldig å få oppskriften og den er kjempegod!!! Cottage cheese i gjærdeig er utrolig godt. Snuppa spurte om vi ikke kunne lage boller også av denne deigen for hun liker den så godt:)- så det må vi prøve en dag.

Litt kveldskos ble det siden mannen hadde jobbet overtid. Var ikke så verst med en Clausthaler ved siden heller....:). Dette bildet ble så som så, men det var det eneste jeg fikk tatt av hornene.....

Her er oppskriften for de som vil prøve:
50 gr gjær
2 dl melk
1 beger cottage cheese
50 gr. smør
1 dl. sukker
1/2 ts salt
1 egg
7 1/2 dl hvetemel

Lag fyll etter eget ønske mens deigen står og godgjør seg. Jeg stekte kjøttdeig med tomatpure, løk og paprika. Hadde også litt hvitløk og oregano i.

Kjevle ut deigen i to omganger og lag horn. Altså skjær igjennom den runde utkjevlede deigen som du skjærer opp en pizza. Det blir 16 horn tilsammen av hele deigen. Legg på fyll, rull sammen til horn og legg dem på stekeplate med bakepapir. Ha på ost om du vil ha det.
Stekes på 250 grader i 7-10 minutter- midt i ovnen.

Alle ungene i huset liker dette godt- til og med minsten høvla nedpå:). Og etterpå ville han ha våre horn:).

Bildene her er tatt med det nye kamerat vårt!!!! Olympus pen ep-2!!! Jeg er ikke vant med å bruke linse, så nå går jeg rundt og knipser i ett strekk for å bli kjent med dette vidunderet. Herlig sak altså!

Ønsker alle en strålende helg og håper at det kommer litt vårsol snart.....

11 kommentarer:

  1. Enig med deg at cottage chees er godt i brøddeig. Jeg har lagd rundstykker med det og de ble kjempegode

    SvarSlett
  2. Gjett om jeg skal prøve!!! GLEDER meg ;-)

    Klem fra Carina

    SvarSlett
  3. Det både så og hørtes godt ut! Ha en alle tiders helg.

    SvarSlett
  4. det hørtes kjempe godt ut, så di ska eg prøva å laga ein dag. god helg t deg og dine :)

    SvarSlett
  5. Mmm..de såg goe ut.
    Skal si du er flittig med bakingen.

    SvarSlett
  6. De tror jeg må testes ja! Både så og hørtes deilig ut:-)

    Fortsatt fin lørdag til deg:-)

    Klem, Rosa

    SvarSlett
  7. Å, nam nam, dette så godt ut! Du er så flink husmor, Hege!
    Hvis Adrian tar seg en lengre hvil, skal dette jammen prøves ut.
    Ha en flott helg.
    Stor klem

    SvarSlett
  8. Hornene så herlige ut.
    Skal prøve med cottage cheese.
    Flotte bilder du har tatt, gratulerer med nytt kamera.
    Ønsker deg en fortsatt fin helg, nyt den og kos deg.
    Klem fra Mio

    SvarSlett
  9. Gratulerer med nytt kamera:)

    Må prøve den horn-oppskriften din en dag:) Er litt lei "vanlige" brød, så tror horn med cottage cheese og fyll inni kan bli en fin greie:)

    SvarSlett
  10. Horn er godt! Takk for oppskrift!

    SvarSlett
  11. CC i gjærbakst har jeg ikke prøvd. Grattis med nytt kamera, det er vel bare å skru og knipse og prøve seg fram, lykke til.

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...