Jeg sitter her og lever,
beruset i nuet
intet mer jeg krever.
Henrik Ibsen

torsdag 9. september 2010

...ikke bit lillebror i tærne!....

Det stod jeg og halvskrek i butikken i dag! Det føltes iallefall slik.... Jaujau.


Hadde egentlig en veldig god dag foran meg. Skulle til frisøren og klippe/farge håret, mens svigermor skulle passe minsten og snuppa (som da hadde kommet hjem fra skole). Men eh... nei. Mellomstegutten var småpjusk i morges så da valgte jeg å ha han hjemme. Varm, slakk og snørrete var han så jeg tenkte at da kan vi jo slappe av litt. Frisøren er ombestilt til neste uke - så får håpe jeg får det til da:).

Men altså- i butikken "måtte" jeg- med alle tre ungene.... Jeg stod foran postdisken på Coop og ventet på at de skulle finne pakken min. Jeg trodde det var klærne jeg hadde bestilt til ungene fra Me&I (var derfor jeg "måtte" i butikken)- men nei- det var en krem fra Vendela, ikke så festlig det liksom:).
Jo- tilbake til poenget- der stod jeg med alle ungene- foran kassa- i kø blant fem-seks andre kunder.... småtten hadde inntil da ligget fint og rolig i setet i handlevogna mens jeg pratet med post-ekspeditøren. Så kommer det brøl-grining fra småtten. "Hva skjedde nå" sier jeg til mellomstegutten som stod rett foran og så veldig skyldsbevisst ut............ "Vet isje", sier han. Men en av de andre kundene kan fortelle: "jeg tror kanskje at han bet babyen i tærne..........". Joda- stemmer det- strømpen til lillebror er ganske så våt. Ohoi! Hva gjør man- i en kø blant ørti andre - en gråtende unge på armen- en handlevogn- en svææær handlepose- to andre unger- min tur i kassen- og kun to hender- og så skal en liksom gjøre det rette her da- det var en varm, stresset, sliten trebarnsmor som halvkrakilsk utbrøt: "ikke bit lillebror i tærne har jeg sagt!!!!!". Eller som jeg virkelig sa, på dialekt: "isje bid lillebror i tedene har eg sagt!!" Ikke så veldig pedagogisk riktig vil jeg tro... Var litt småsmiling fra de andre rundt meg... jeg sier unnskyldende: "det er ikke alltid like enkelt å få med seg alt som skjer"... uffoguff... lurer på hva de tenkte om denne galne dama..... Heldigvis gikk det bra med både lillebror og mellomsten, stakkars unger.

Bare så det er sagt: Godgutten pleier ikke å bite til vanlig, men det er jo typisk at noe slikt skjer når en er ute blant folk og helst vil virke veldig avbalansert og rolig selv om ungene styrer litt.....(bildet er forresten tatt tidligere i sommer- skulle tatt seg ut om jeg på toppen av alt det andre dro frem kameraet i butikken for å dokumentere alt styret, syns jeg ser - hehehe!).

1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...