Jeg sitter her og lever,
beruset i nuet
intet mer jeg krever.
Henrik Ibsen

fredag 23. juli 2010

Appelsintrær i gatene:)

Vi overnattet første natta i Italia i byen Rapallo, her var det appelsintrær i gatene. Helt fantastisk :).

Det var byfest den dagen vi var der så vi fikk med oss marked på dagen/kvelden, og skikkelig fyrverkeri om kvelden/natta (så fyrverkeriet fra taket på hotellet vårt).

Spiste vår første pizza Margherita for sommeren her- det falt veldig i smak hos ungene også!
Familien på nabobordet på restauranten var veldig opptatt av barna- påpekte flere ganger den flotte blåfargen ungene har på øynene- ikke den vanligste øyenfargen i Italia:). Alltid kjekt for et mammahjerte å få skryt av ungene sine:).

En borg som lå ved sjøen

Et orkester spilte i paviljongen om kvelden, flott!


Fyrverkeri fra taket på hotellet



Må forresten si at vi fant en skorpionlignende sak i bilen i dag- IIIIK - ikke kjekt!!! Bendik så den først og ropte: EDDERKOPP- STOPP BILEN!! Ja- for vi var nemlig ute og kjørte.
Jeg stoppet faktisk bilen (ungen er litt redd edderkopper og jeg hørte på stemmen hans at dette var ALVORLIGE saker...hehe...). Jeg så da dette dyret og ble litt skremt må jeg innrømme. Ikke særlig kjekt å se et slikt dyr bare noen cm fra gutten sin. Jeg flyttet ungene til andre seter (har syv-seter) og fikk dekket til dyret (det lå i koppholderen). Da vi kom frem til svigermor fikk jeg henne til å se på den skorpionlignende dingsen og hun var enig med meg i at det var noe i den familien. Har helt sikkert fulgt med bilen fra Italia.
Den ble iallefall ettertrykkelig drept og kastet i bosset!
Bendik sa at han var blitt kløpet av dyret så jeg var litt nervøs en stund- men heldigvis ser det ikke ut som han har blitt bitt. Usj, tenk at den dingsen har ligget i bilen i opptil to uker.... æsjameg...

3 kommentarer:

  1. Hei.

    For en flott tur dere har hatt. Herlige bilder. Og så har du kjørt drømmeveien. Jeg elsker fjellveier. Det er facinerende og skremmende på samme tid.

    Jeg ble litt engstelig for det dyret dere har hatt i bilen. Huff, jeg som hater kryp.

    God helg☺

    Klem Mona C

    SvarSlett
  2. Smugle inn skorpionar altså;) Off...hadde fått litt panikk då jah...
    Herlige bilder!!

    SvarSlett
  3. Så flotte bilder du viser:) Flott tur dere har hatt:)

    Takk for hyggelig kommentar i bloggen min, det setter jeg stor pris på..og kjempehyggelig at du vil følge bloggen min:)

    Ønsker deg en flott sommertid!

    Klem fra Thea

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...