Jeg sitter her og lever,
beruset i nuet
intet mer jeg krever.
Henrik Ibsen

tirsdag 18. juni 2013

Nymotens bæ, bæ lille lam....?

Minsten på tre driver og synger for full hals så og si hver dag. Det går stort sett i Karius og Baktus sangen, men også Bæ, bæ lille lam.... Men ikke den gamle koselige sauesangen! Neida, her skal det være litt mer moro. Man har da storesøsken som har lært seg et og annet må vite..... 


Bæ, bæ lille lam
gikk på restaurant, 
kunne ikke spise
bare sitte å fise (etterfulgt av rå barnelatter)
Bæ, bæ lille lam
gikk på restaurant.

Eller

Bæ, bæ lille lam
kjørte racerbil
racerbilen krasja
bestemora bæsja (rå latter igjen)
bæ, bæ lille lam
kjørte racerbil.

eller denne mer finslige, som JEG har lært ham:
Bæ, bæ lille lam
ramla i en dam
kunne ikke svømme
bare spise rømme
Bæ, bæ lille lam
ramla i en dam.


Ja, jeg synes jeg måtte lære ham noe annet enn fising og bæsjing... Men til min store undring er det ikke
"min " sang han synger mest.... 

Har deres unger noen favorittsanger, eller nydikta sanger som de synger på? Eller er det noen som har flere tips til bæ, bæ lille lam sanger kanskje? Hadde jo vært kjekt å lære poden noe nytt:).

2 kommentarer:

  1. Bæsj og fis er store slagere her også.. enda.. gleder meg litt til det går over.. sånn enkli`..

    Ha en fortsatt fin dag :)

    SvarSlett
  2. herlig! LER!

    Setter så umåtelig pris på alle de fine kommentarene du har lagt igjen hos meg. Jeg får dessverre ikke kommentert så ofte lenger, det er den tida vet du. Men jeg skal slutte å unnskylde meg, for nå skal jeg nyte tiden jeg har og oppdatere meg på dine sprell :)

    Fiin søndagskveld!
    klemklem
    -Maia

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...