Jeg sitter her og lever,
beruset i nuet
intet mer jeg krever.
Henrik Ibsen

torsdag 15. november 2012

Matmuffins med fetaost og basilikum:)


Hadde mellomsten hjemme fra barnehagen på tirsdag og da prøvde vi oss på matmuffins for første gang. Prøver oss på å være litt sunne her i huset, og da ble det matmuffins istedenfor vanlige muffins:). Poden elsker jo å bake så da er det grei sysselsetting for både liten og stor.

Muffinsene var deilig som lunsj, og sikkert veldig godt til en varm suppe, lasagne eller salat.

Oppskrift:

Matmuffins med feta og basilikum:
3 dl hvetemel
3 dl Sammalt hvete, fin
2 ts Bakepulver
0,5 ts Salt
   
4 stk Egg
5 ss god olivenolje
4 dl Yoghurt naturell
  
150 gram Fetaost
2 ss Basilikum, fersk
  
Bland mel, bakepulver og salt i en bolle.
Visp sammen egg, olje og yoghurt. Rør blandingen sammen med det tørre.

Del fetaosten i biter, hakk basilikum og bland dette forsiktig inn i muffinsrøren. 

Bruk et muffinsbrett med plass til 20 små eller 12 store muffins. Plasser papirformer i muffinsbrettet.
Fyll formene 2/3 deler fulle.
Stek muffinsene midt i ovnen på 200 °C i ca 20 - 25 minutter. Avkjøl på rist.

Mmm, det ble opptil tre stykker på meg samme dagen....
Fungerte til mellommåltid og kveldsmat også nemlig:).


5 kommentarer:

  1. herlig ! disse må eg prøve
    ser og hører skikkelig godt ut

    SvarSlett
  2. Tack, för receptet!
    Ska pröva att göra dem i morgon som fredagsmys.
    Muffinsen ser jättegoda ut.

    Dollandesign

    SvarSlett
  3. Der var oppskriften. De både så og hørtes veldig gode ut, så di skal prøves ut ;)
    Greit med sunne alternativer når ungene er glad i å bake...

    SvarSlett
  4. Mmmmm, ser godt ut jammen meg!
    Blei litt småsulten eg nå :o)

    SvarSlett
  5. Mmmm disse såg gode ut. Må prøve disse en gang! Takk for oppskrift!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...