Jeg sitter her og lever,
beruset i nuet
intet mer jeg krever.
Henrik Ibsen

tirsdag 18. september 2012

Helsinki-tur med foreningen!

Jeg har vært på tur, blåtur- med foreningen.
To av jentene hadde ordnet med alt og vi fikk kun vite hvilket vær det var meldt og at pass og bikini skulle med.
Knallkjekt og spennende å gjøre det på den måten! All ære til reiselederne, de var kanonflinke. Attpåtil hadde de ordnet et supert hotell, Glo Hotell, som var så grei pris at vi fikk lommepenger også av de oppsparte midlene. Luksus!

Vi havnet altså i Helsinki! Ingen av oss hadde vært der før, og alle var superklare for dametur. Tror ikke jeg sier feil når jeg sier at alle koste seg fra vi kom til vi dro! Byen var super, alt var sentrert rundt en sentrumskjerne der hotellet vårt lå midt i, kort avstand til Helsinki Katedral og til markedstorget ved havna, shopping-eldorado, DEILIG mat, attpåtil hadde vi flott vær! Og ikke minst var alle kjempesprudlende og happy.
Alt i alt- veldig vellykket tur :).

Fazer butikk og cafe lå rett over hotellet, her spiste vi et par lunsjer. Veldig god mat og veldig kjekt med masse deilig fazer-sjokolade tilgjengelig;).

Vi spiste på Yume, en japansk restaurant første kvelden. Der hadde jeg herlige kamskjell. Alle fikk egne varme stener så vi grilla maten selv, ved bordet. Kjempestilig. Hele stemningen var super. Fikk også en deilig prosecco som toppet det hele, mmmmm.
Andre kvelden havnet vi på Belge, en belgisk restaurant. Der var det også knallgod mat. Og disse kuuuule menyene. Rett før jeg stakk en av dem i veska, bare synd tegneseriene inni stod på finsk;).

Tredje kvelden var vi på Memphis. Der var det også stilig, litt amerikansk preg over det. De hadde den beste mojitoen jeg har smakt- Memphis Mojito, som ikke smakte vanlig mynte- men mer blåbæraktig. Rett og slett snop!

Her er det to vakre piker som koser seg på Memphis.
Ellers hadde vi det deilig. Vi hadde god frokost, sov godt og lenge i forhold til hva noen av oss småbarnsmødre er vant til, koste oss i gatene, shoppet, nøt atmosfæren med liveband og artister som spilte inni butikkene- magisk, spiste og drakk godt og hadde veldig godt selskap. Eneste som var litt dumt var at jeg glemte kameraet... skulle ikke gå an. Enda godt at det er kamera på mobilen, selv om bildene ikke blir like bra.

For en gjeng å reise med, jeg føler meg nærmest beæret over at jeg har så skjønne, gode og løgne venner! For vi lo mye, alle sammen, av samme løgne tingene (som sikkert ingen andre hadde synes var det minste morsomme, hehe).

Takk for en herlig, oppløftende og kanonkjekk tur jenter! Gleder meg til neste gang!
- og takk for god hjelp med kofferten min og posene mine når jeg måtte spare hendene mine.