Jeg sitter her og lever,
beruset i nuet
intet mer jeg krever.
Henrik Ibsen

torsdag 6. september 2012

Baconpai og Bastion kopper:)

Forrige dag hadde vi baconpai til middag, falt i smak både hos store og små:).
Lagde en enkel salat ved siden så det var en forsåvidt kjapp og grei middag.
 
Lagde paibunn av to butterdeigplater. Etter de var tint opp kjevlet jeg dem bare ut og trykket ned i paiformen. Prikket deigen med gaffel og stekte den på 200 grader i 10-15 min, til den begynte å få farge. Med det samme jeg var i gang lagde jeg en paibunn til som jeg stekte og la i frysen til forening dagen etter;).
 
Mens bunnen avkjøles kan resten mekkes:
 
Innhold:
140 gr stjernebacon
1 rødløk
1/2-1 boks liten mais
Hakk opp bacon i biter og stek, surr også hakket løk og mais oppi til slutt.
 
Eggeblanding:
1,5 dl melk
1 dl kremfløte
3 egg
Alt vispes sammen med litt salt, pepper, provencekrydder og evnt. friske urter. Jeg brukte litt basilikum.
Hadde også oppi litt revet ost.
 
Hell bacon/løk/mais blanding oppi paibunnen, fyll på med eggeblanding og rasp gjerne ost til å ha på toppen:).

Må også vise dere de fiiiine Bastion-koppene jeg fikk tilsendt av Frk. Wickstrøm da jeg vant i en konkurranse hos dem. De er jo bare supersøte! Og perfekte til cappucino eller te på en kald høstdag!


Mmmm! Her prøves den ut med cappucino:)

Stikk gjerne innom Frk. Wickstrøm en tur. De har masse flotte klær og ting i butikken sin og de sender gjerne;).
De har startet en ny konkurranse nå i september der de vil ha flere kommentarer! Så alle som legger igjen kommentarer denne måneden er med i trekning om en premie:).

Giveaway.

2 kommentarer:

  1. Mmm paien ser veldig god ut - må testes:)

    SvarSlett
  2. Nam, enkle og gode paier faller alltid i smak her også, denne skal prøves!
    Lekre kopper!
    Klem

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...