Jeg sitter her og lever,
beruset i nuet
intet mer jeg krever.
Henrik Ibsen

tirsdag 3. januar 2012

Julen og Nyttår 2011 + oppskrift på flesk :)

Da var jammen 2012 kommet, og julen er godt overstått. Den har vært flott, herlig, sosial, matfull og god! Viser her noen bilder fra vår Jule- og Nyttårsfeiring 2011 :). 

Her er juletreet pyntet og klart hos foreldrene mine på den store dagen. Det bugnet av pakker, det blir myyyye gaver når det er tre små tilstede :)

Vi spiste god juleribbe hos svigers og pakket opp julegavene hos mine foreldre. Det tok sin tid med oppakking, men alle barna klarte å holde ut :).

Her er oppskriften på juleflesk som vises på bildet over:
1 kg sukker
3 dl vann
Kokes

1/2 dl vann varmes opp
30 gelatinplater legges i kaldt vann i 5 min. Kryst ut vannet av gelantinen etterpå og bland med det varme vannet.
Hell i en jevn stråle opp i blandingen sukker/vann mens mixmasteren går.

Ha oppi 2 ts sitronsyre og 1 ss sitronessens.

Del det i tre former og ha i den konditorfargen du vil. 
La stå over natta i kjøleskapet. 

Når det er stivnet, klippes det i biter og vendes i sukker.

Her er også noen bilder fra Nyttår i samme slengen.
Vi hadde DEILIG mat. Øverst er hovedretten, and med ovnsbakte poteter, grønnsaker og rødvinssaus, forretten var salmalaks og kamskjell-carpaccio med kjempegod dressing til og så var det Dronning Maud pudding til dessert. Ungene lagde pita-pizzaer og var strålende fornøyd med det:)

Et glimt av pyntet nyttårsbord, stjerneskudd og pakkene fra pakkeleken. En kjempekos nyttårsfeiring!!


Nå er vi superklar for det nye året og jeg må si at det skal bli godt å komme tilbake til hverdagen igjen også :). Håper dere alle har hatt en god jule og nyttårsfeiring. "Prates" plutselig ;)

4 kommentarer:

  1. Godt nytt år!

    Ser ut som dere har hatt det herlig. Flesket så kjempespennende ut, så det må prøves ved en anledning :)

    Ha en flott kveld.

    Klem

    SvarSlett
  2. Godt nytt år til deg og dine.
    Flotte bilder fra deres jul- og nyttårsfering.
    Klem Vivian

    SvarSlett
  3. Godt nytt år!
    Så fine bilder ♥

    SvarSlett
  4. Måtte snuse meg litt videre hos deg her i natten, og fant en kjempeherlig jule- og nyttårsstemning. :)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...