Jeg sitter her og lever,
beruset i nuet
intet mer jeg krever.
Henrik Ibsen

søndag 18. desember 2011

Smultringer og fattigmann :)

Hadde en kveld hos svigers der vi lagde smultringer og fattigmann.
Det har vi aldri vært med å lage før, bare spist;). Veldig koselig! Og så ble det jo så godt. 

Her har fattigmannen vært i smultgryta og godgjort seg:)

Etterpå var det klart for smultring-laging:

Ferdige eksemplar:

Godt med nysteikte julekaker og varm sjokolade med krem, mmmmmmmm NAM! og ikke minst veldig koselig med slike aktiviteter for store og små i førjulstida :). 

Ønsker alle en strålende førjulstid, kos dere masse!

I dag har vi hatt en herlig dag. Har laget flesk, muffins og kjeks. Jeg og ungene har vært ute og akt i bakken og vi har hatt besøk av foreldre og svigerforeldre. En herlig, god søndag!!!


6 kommentarer:

  1. Så gøy å lage sammen. Husker min farmor pleide å lage smultringer, men fikk aldri vært med å lage dem. Håper dere også får en fin uke frem mot jul :)

    SvarSlett
  2. Så koseleg med mykje baking! Har ikkje fått noko tid til slikt, dessverre. Ikkje flink heller, men får prøva meg att til neste år:)

    SvarSlett
  3. Så kjekt å få me flere generasjoner på sånt :) Av ein eller aen grunn så har eg isje prøvd meg på smultgrydå ennå. Det komme kanskje ittekvert...

    SvarSlett
  4. Så koselig Hege ;)) det såg herligt ut :-)

    SvarSlett
  5. Så koselig med førjulskos og flinke hjelpere. Kakene så flotte og gode ut. Selv har jeg ikke kommet igang ennå, men det er fortsatt tid (håper jeg).

    Klem Mona C

    SvarSlett
  6. så flott bakst :-) mmm :D Klem

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...