Jeg sitter her og lever,
beruset i nuet
intet mer jeg krever.
Henrik Ibsen

torsdag 4. april 2013

Reisemål Europa:)

 Jepp, planlegging av sommerferien er i gang og vi skal nok en gang på bilferie i Europa. Starter som vanlig med biltoget fra Hamburg til Lörrach og et par netter i Europaparken!  Dette året skal vi et sted vi har hatt lyst til å besøke i flere år, slottet Neuchwanstein i Tyskland.


Slottet ligger i delstaten Bayern. Det ble bygget av kong Ludwig II av Bayern, som også ble kalt «eventyrkongen» og ble sett på som litt gal.
Han bodde visstnok i slottet alene og vandret rundt i rommene nattestid....
Neuschwanstein er det mest berømte av slottene Ludwig II bygget og er en stor turistattraksjon. Det er et av de fremste eksemplene på 1800-tallets romantiske historisme og eklektisisme i Tyskland. Slottet er et forbilde bl.a. for slottene i Walt Disneys eventyrunivers.

Vi skal også til Bodensee, som er en innsjø som grenser til Tyskland, Østerrike og Sveits. Her skal det visstnok være veldig flott. Hvis noen har tips å komme med til hvilke byer vi bør besøke så setter
vi pris på det:).


Har dere planlagt noen ferie i sommer?
Skal dere kanskje til syden; ukjente perler i Spania eller safari i Afrika, eller på storbyferie, på reiser jordenrundt, venninneturer eller campingturer rundt om Europa eller i vårt eget deilige land?
Hadde vært kjekt å få et lite innblikk i hvor dere andre der ute i Blogglandia skal på ferie;).


På denne øya ligger blomsterbyen Mainau, som vi kanskje har tenkt oss innom:)

Ellers skal vi sikkert oppover "Romantische strasse" og besøke noen av de herlige byene der. Har vært i et par av dem tidligere, men det er fremdeles mange å se:)

Ferie er kjekt altså, og planleggingen er halve gleden:). Ha en strålende dag!

9 kommentarer:

  1. Ittno planlagt her.. :)
    Vi har fast plass på denne campingplassen:
    http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10115290
    vet ikke helt om jeg vil tilbake :P

    SvarSlett
  2. Oisann, det kan jeg forstå. Litt skummelt...

    SvarSlett
  3. Var på dette slottet for 2 år sidan. Det var veldig kjekt å vere det. Svært spesielt

    SvarSlett
  4. Å så herlig!! Jeg har vært både i Europaparken, på Neuschwanstein og kjørt deler av Romantiche strasse! Det er utrolig flott og dere kommer til å få en super ferie! ♥ Slottet er dog mye vakrere på utsiden (spesielt fra baksiden hvor dere kan gå å ta bilder av det fra en bro - litt høyt for meg med høydeskrekk men fikk tatt fine bilder he he)

    Klem

    SvarSlett
  5. Det slottet står på mi liste over ting eg MÅ sjå - eg har sikla på det i åresvis! Før barn var eg og mannen på bilferie i Scotland - med slott OVERALT! Fantastisk! I år ferierer vi billig i Noreg og bruker pengane på å pusse opp bad og rørsystem i huset.

    SvarSlett
  6. Mainau er nyydelig! Anbefales! Skal selv til Tyskland i sommer. 2 uker på reis fra nord til sør og fra vest til øst. Köln, Heidelberg, Europapark,Tropical Islands, Legoland Tyskland, Augsburg, München, Neuschwanstein, Spreewald, Dresden, Berlin og Hamburg. Sammen med min snart 7 år gamle datter, og en venninne blir også med 4 av dagene.Gleder meg. Håper dere får en fin ferie.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takktakk! Og takk for tips, skal sjekkes ut:). God tur til dere også!

      Slett
  7. Mainau er nyydelig! Anbefales! Skal selv til Tyskland i sommer. 2 uker på reis fra nord til sør og fra vest til øst. Köln, Heidelberg, Europapark,Tropical Islands, Legoland Tyskland, Augsburg, München, Neuschwanstein, Spreewald, Dresden, Berlin og Hamburg. Sammen med min snart 7 år gamle datter, og en venninne blir også med 4 av dagene.Gleder meg. Håper dere får en fin ferie.

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...