Jeg sitter her og lever,
beruset i nuet
intet mer jeg krever.
Henrik Ibsen

onsdag 27. juli 2011

Min dypeste medfølelse

Kom hjem fra en herlig familieferie i Europa i går. Vi har hatt det herlig, med alt fra 35 grader og sol til pøsregn, torden og lyn:). Mer om ferien kommer i innlegg etterhvert:).

I slutten av ferien skjedde dette fæle hjemme i vårt eget land. Vi så tilfeldigvis på nyhetene når vi var i Tyskland fredag ettermiddag og trodde ikke det vi så. Så forferdelig, så fælt og vondt! Og det i vårt eget lille, fredelige land..... Gale folk finnes jo overalt, men likevel.... Det er ufattelig trist og vondt å tenke på hvilke opplevelser disse menneskene har hatt på Utøya. Jeg prøver ikke å tenke på det, men det sniker seg inn i tankene innimellom likevel. Sitter nå på terrassen hjemme med tente lys og røde roser i Norges-glass.... All min medfølelse går til overlevende og etterlatte etter denne forferdelige hendelsen.

Og jeg vil gjerne sitere Stine Renate Håheim: "Hvis en mann kan vise så mye hat, bare tenk hvor mye kjærlighet vi kan vise sammen". De utrolige bildene fra Oslo og andre byer der folket samles og viser sin medfølelse og støtte går dypt innpå meg, jeg er stolt av å være norsk!!

4 kommentarer:

  1. Velkommen jem! Me va og ude å reiste når alt skjedde. Va veldig godt å komme jem ijen og ver mer tilstede, isje minst komme jem ijen t guttungen, va isje lett å ver vekke fra han midt oppi alt.

    SvarSlett
  2. Er helt grusomt det som har skjedd :(

    SvarSlett
  3. Det har vært en grufull uke og heldigvis begynner vi så smått å ta fatt på hverdagen igjen..

    SvarSlett
  4. Hei Hege;)
    Det har virkelig vært en grufull uke, helt forferdelig...
    Hverdagen her for oss må gå videre, ikke minst for ungenes del - tror ikke de orker og ta mer av dette innover seg, vi må være litt forsiktige!

    Men vi har vært i Oslo og lagt ned blomster og tent lys, og har gått i rosetog, vakkert og trist på en gang ♥

    Størst av alt er kjærligheten!

    Ha en fortsatt fin helg;)

    Klem Line

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...